Veelgestelde vragen

In de onderstaande rubrieken vind je antwoord op de veelgestelde vragen die bij ons binnenkomen. Hopelijk helpen we je zo verder!

FAQ Logeren

Ik vind Zwier zo'n fijne plek. Kan ik ook langer dan 2 nachten komen logeren?

Zwier is er helemaal op ingericht om jou in korte tijd tot stilstand te laten komen. Vertragen, opladen en geïnspireerd worden. Dat is wat je mag verwachten. Veel van onze gasten hebben bij vertrek dan ook het gevoel veel langer weg te zijn geweest. Wil je toch langer komen? Dat kan tijdens de feestdagen en tijdens vakanties. Check onze website of neem even contact op!

Kan ik ook 1 nachtje komen Zwieren?

Daarover kunnen we heel kort zijn, nee dat kan niet :) Niet omdat daar geen vraag naar is, maar omdat wij geloven dat je vanaf 2 nachten pas echt wat meer gaat zakken.. We zijn geen hotel, maar een plek waar het gaat om onthaasten, ontspannen en stil worden.. Ruimte maken om in verbinding te zijn met jezelf, elkaar en de prachtige natuur rondom Zwier.

Ik kan nergens op jullie website een menukaart vinden. Wat krijg ik te eten?

Bij Zwier houden we van verrassingen én prikkelen we ook graag onze gasten. Het is in ieder geval altijd bijzonder lekker, een lust voor het oog en uitermate voedend. Gelukkig blijkt dat ook uit onze reviews ;) De maaltijden zijn altijd vegetarisch, biologisch en streek- en seizoensgebonden. En wist je dat je altijd voor een tweede portie bij de kok langs mag gaan? Jummiieeee!! Dat doen we om verspilling te voorkomen. Lekker bezig als zeggen we het zelf ;)

Kan ik ook zelf koken bij Zwier?

Nee. Alle maaltijden worden door onze koks voor jou verzorgd. Zo hoef jij je even niet druk te maken over boodschappen, koken en afwassen. Zo ontstaat er bij jou alle ruimte om tot stilstand te komen!

Is het gebruik van de hottub & sauna inclusief tijdens mijn verblijf?

Yes, lekker hè! :) Zodra je ingecheckt bent, kun je een tijdslot reserveren tijdens je verblijf waarbinnen jij en je eventuele reisgenoot exclusief kunnen genieten van onze hottub & sauna.

Ik heb geen ervaring met meditatie, ademsessies of yoga, is dit iets voor mij?

Tijdens je verblijf kun je dagelijks deelnemen aan onze Zwier inspiratiesessies. Denk bijvoorbeeld aan een yogales of verbonden adem sessie. Ervaring is niet nodig en natuurlijk zijn deze sessies optioneel. Voel maar op dat moment of je mee wilt doen :)

Mogen er vrienden/familie/kennissen langskomen tijdens mijn verblijf?

Jazeker mag dat, super gezellig! Houd er wel graag rekening mee dat onze gasten voor hun rust komen. Wil iemand een nachtje blijven slapen of een maaltijd mee-eten, overleg dan even wat de mogelijkheden zijn door een mail te sturen naar: vrij@zwier.nl

Zijn kinderen welkom bij Zwier?

Er op uit met het hele gezin, superfijn! Kinderen zijn meer dan welkom. We organiseren zelfs speciale Familie Retreats, neem hiervoor een kijkje in onze agenda.

Krijgen kinderen een speciaal menu?

Kinderen eten gewoon lekker met de pot mee ;) Kids tot 12 jaar ontvangen een halve portie, en uiteraard betaal je dus ook de helft minder voor de maaltijden voor kids op jouw factuur.

Zijn honden welkom?

Ja, honden zijn welkom in een aantal van onze Havenhuisjes en Zwier Tenten. Het is noodzakelijk dat je dit bij je boeking aangeeft, vanwege de beperkte beschikbaarheid. Heb je geen reservering gemaakt voor je viervoeter dan kan hij geweigerd worden. In onze BovenBoten Loft en in onze nieuwe Havenkamers zijn huisdieren niet toegestaan.

We hebben een paar regels. Maximaal een middelgrote hond of kleiner is welkom. De hond mag niet op of in het bed en aangelijnd op het terrein van Zwier. Je hond liever niet alleen achterlaten in je Havenhuisje of Zwier tent.

We vragen een vergoeding voor de extra schoonmaak van € 25,-.

Ik ben iets vergeten/verloren tijdens mijn verblijf, wat nu?

Stuur graag even een mailtje naar vrij@zwier.nl dan kijken we voor je of de gemiste item(s) gevonden zijn. In principe versturen we niets per post, maar vragen we je om deze item(s) zelf te komen halen. Zo kunnen wij onze tijd optimaal benutten om onze gasten te vertroetelen en heb jij een goed excuus om nog even langs te waaien. Dat vinden we dus stiekem heel gezellig ;)

Let op: We bewaren je gevonden voorwerp maximaal 2 weken, daarna worden de gevonden items naar de kringloop gebracht.

Moet ik na het uitchecken van mijn accommodatie gelijk het terrein verlaten?

Nee zeker niet, we vinden het juist heel gezellig als je nog wat langer blijft! Daarom is jouw lunch op de dag van vertrek nog inclusief én mag je nog gebruik maken van de Zwier faciliteiten tot 16.00 uur! Let op: check-uit accommodatie is uiterlijk om 11.00 uur.

Kan ik ook alleen komen overnachten zonder alle extra's?

Nee joh! ;) Bij Zwier kom je om écht even helemaal te onthaasten en in de watten gelegd te worden. Juist dan kun je lekker zakken, ontspannen én geïnspireerd worden.

Als we gaan varen met kids, zijn er dan zwemvesten aanwezig?

Ja we hebben zwemvesten voor alle leeftijden.

Havenhuisje

FAQ Havenhuisje

Zijn honden welkom in een Havenhuisje?

Ja, honden zijn welkom in een aantal van onze Havenhuisjes. Het is noodzakelijk dat je dit bij je boeking aangeeft, vanwege de beperkte beschikbaarheid. Heb je geen reservering gemaakt voor je viervoeter dan kan hij geweigerd worden.

We hebben een paar regels. Maximaal een middelgrote hond of kleiner is welkom. De hond mag niet op of in het bed en aangelijnd op het terrein van Zwier. Je hond mag niet alleen achterblijven in je Havenhuisje.

We vragen een vergoeding voor de extra schoonmaak van € 25,-.

Zijn de bedden opgemaakt?

Jazeker! Het grote tweepersoonsbed + het eenpersoonsbed zijn opgemaakt met kraak frisse lakens.

Liggen er handdoeken klaar?

Ofcourse! :) En we zijn zuinig op ze... Neem daarom graag zelf een strandhanddoek mee voor als je van plan bent te gaan zwemmen of heerlijk in het gras bij de zwemvijver wilt liggen.

Kan ik met mijn kind in een Havenhuisje logeren?

Dat kan zeker :) Naast het grote tweepersoonsbed is er een eenpersoonsbed aanwezig via een opstap op een verhoogde tussenvloer (niet geschikt voor hele kleine kinderen).

Ook is het mogelijk om een babybedje in het Havenhuisje te plaatsen (exclusief beddengoed). De kosten hiervoor bedragen €20.-

Hoe werkt het met de maaltijden voor kinderen?

Kinderen van 3 tot 12 jaar eten gezellig mee voor de helft van de prijs. We hebben geen aangepast kindermenu en geen babyhapjes voor baby’s tot 3 jaar. Die mag je zelf meenemen en opwarmen in de magnetron in de kas.

Hoeveel Havenhuisjes zijn er in totaal?

In totaal staan er acht Havenhuisjes en één Vrijhavenhuisje op ons Zwier terrein.

Wat is het verschil tussen een Havenhuisje en het Vrijhavenhuisje?

Het Vrijhavenhuisje is een uniek drijvend huisje. Qua design en inrichting exact hetzelfde als een Havenhuisje, maar dan op het water. Het Vrijhavenhuisje heeft een eigen privé tuin en ligt op een unieke plek in onze Haven waardoor zij het meeste privacy biedt tijdens een verblijf bij Zwier.

FAQ Zwiertent

Zijn honden welkom?

Ja, honden zijn welkom in een aantal van onze Zwier Tenten. Het is noodzakelijk dat je dit bij je boeking aangeeft, vanwege de beperkte beschikbaarheid. Heb je geen reservering gemaakt voor je viervoeter dan kan hij geweigerd worden.

We hebben een paar regels. Maximaal een middelgrote hond of kleiner is welkom. De hond mag niet op of in het bed en aangelijnd op het terrein van Zwier. Je hond niet alleen achterlaten in je Zwier tent.

We vragen een vergoeding voor de extra schoonmaak van € 25,-.

Zijn de bedden opgemaakt?

Jazeker! Beide eenpersoonsbedden zijn opgemaakt met kraak frisse lakens. Wist je dat er ook een elektrische deken voor je klaarligt? Zo kun jij t.a.t. in een heerlijk warm bed duiken voor een ultieme nachtrust.

Met hoeveel mensen kan ik in een Zwier Tent slapen?

Er staan twee heerlijke eenpersoons boxspring bedden klaar. Wil je een derde bed bij laten plaatsen dat kan. Je geeft dit aan op het boekingsformulier, extra kosten €25.-

Liggen er handdoeken klaar?

Ofcourse! :) En we zijn zuinig op ze... Neem daarom graag zelf een strandhanddoek mee voor als je van plan bent te gaan zwemmen of heerlijk in het gras bij de zwemvijver wilt liggen.

Kan ik met mijn kind in een Zwier Tent logeren?

Dat kan zeker :) In onze Zwier tenten staan twee opgemaakte eenpersoons boxpring bedden. Er kan een derde eenpersoonsbed bijgeplaatst worden voor €25.- Ook is het mogelijk om een babybedje in de Zwier Tent te plaatsen (exclusief beddengoed). De kosten hiervoor bedragen €20.- Er passen dus max. 2 volwassenen en één kind én een baby in de tent.

Is jouw gezin groter, boek dan een extra Zwier kindertent bij! Deze kindertent is inclusief twee luchtbedden (exclusief beddengoed, dekens en kussens). Prijs €25.-

Hoe werkt het met de maaltijden voor kinderen?

Kinderen van 3 tot 12 jaar eten gezellig mee voor de helft van de prijs. We hebben geen aangepast kindermenu en geen babyhapjes voor baby’s tot 3 jaar. Die mag je zelf meenemen en opwarmen in de magnetron in de kas.

Is het gebruik van de hottub & sauna inclusief tijdens mijn verblijf?

Yes, lekker hè! :) Zodra je ingecheckt bent, kun je een tijdslot reserveren tijdens je verblijf waarbinnen jij en je eventuele reisgenoot exclusief kunnen genieten van onze hottub & sauna.

FAQ BovenBoten

Zijn honden welkom in een de logeerloft BovenBoten??

Nee, helaas niet. Wil je met je hond komen Zwieren, boek dan een Havenhuisje of Zwiertent.

Zijn de bedden opgemaakt?

Jazeker! In de logeerloft BovenBoten zijn drie slaapkamer met in iedere kamer twee eenpersoonsbedden. De bedden kunnen tegen elkaar of los van elkaar geplaatst worden.

Liggen er handdoeken klaar?

Ofcourse! :) En we zijn zuinig op ze... Neem daarom graag zelf een strandhanddoek mee voor als je van plan bent te gaan zwemmen of heerlijk in het gras bij de zwemvijver wilt liggen.

Mogen er kinderen slapen in de Logeerloft?

Onze logeerloft BovenBoten is heel geschikt om als familie te boeken. Kinderen zijn dus zeker heel welkom. Wees je er wel van bewust dat de logeerloft BovenBoten te bereiken is met een tribune trap. Deze trap kan niet afgesloten worden en is vrij toegankelijk vanaf het grote buiten terras.

Het is mogelijk om een babybedje in één van de slaapkamers te plaatsen (exclusief beddengoed). De kosten hiervoor bedragen €20.-

Hoe werkt het met de maaltijden voor kinderen?

Kinderen van 3 tot 12 jaar eten gezellig mee voor de helft van de prijs. We hebben geen aangepast kindermenu en geen babyhapjes voor baby’s tot 3 jaar. Die mag je zelf meenemen en opwarmen in de magnetron in de kas.

Is het gebruik van de hottub & sauna inclusief tijdens mijn verblijf?

Yes, lekker hè! :) Zodra je ingecheckt bent, kun je een tijdslot reserveren tijdens je verblijf waarbinnen jij en je eventuele reisgenoot exclusief kunnen genieten van onze hottub & sauna.

Pakschuyt

FAQ Pakschuyt

Zijn honden welkom op de Pakschuyt?

Nee, helaas niet. Wil je met je hond komen Zwieren, boek dan een Havenhuisje of Zwiertent.

Zijn de bedden opgemaakt?

Jazeker!! :) Onze Pakschuyt heeft twee heerlijk knusse tweepersoonsbedden die beide opgemaakt worden.

Liggen er handdoeken klaar?

Ofcourse! :) En we zijn zuinig op ze... Neem daarom graag zelf een strandhanddoek mee voor als je van plan bent te gaan zwemmen of heerlijk in het gras bij de zwemvijver wilt liggen.

Mogen er kinderen slapen op de Pakschuyt?

Nee helaas niet. Cock heeft dit schip met eigen handen gebouwd en daarom zijn we enorm zuinig op haar. Wil je met kinderen komen zwieren, boek dan een Havenhuisje, Zwier Tent óf onze Logeerloft BovenBoten.

Waar ligt de Pakschuyt?

Onze Pakschuyt ligt altijd in onze eigen Haven. Soms verplaatsen we haar, maar altijd op ons eigen terrein slechts op een paar meter loopafstand van onze gezellige Huiskamer & Receptie.

Gaan we ook varen tijdens ons verblijf?

Van 1 april tot 31 oktober is het mogelijk dat onze schipper jullie met de Pakschuyt naar een mooi plekje op de Vinkeveense Plassen vaart om daar te overnachten. Wil je dit meemaken? Geef dit dan aan op je boekingsformulier. Extra kosten €100.-

FAQ Eilandhut / 24 uur zonder

Wat is het verschil tussen de Eilandhut en het 24/48 uur zonder arrangement?

Bij het 24/48 uur zonder arrangement verblijf je in onze Eilandhut o.b.v. een speciaal concept. Namelijk zonder telefoon/WIFI/tablets. Om echt even helemaal uit te tunen en te ontprikkelen.

Zijn er maaltijden inclusief?

Boek je de Eilandhut? Dan is het antwoord nee. Je neemt zelf je boodschappen mee.

Boek je 24/48 uur zonder? Dan is het antwoord ja: je ontvangt van ons een boodschappenmand vol ingrediënten en inspirerende recepten om tijdens je verblijf heerlijk te kunnen eten.

Is het bed opgemaakt?

Boek je de Eilandhut, dan is het antwoord ja!

Boek je 24/48 uur zonder, dan is het antwoord nee! Je ontvangt van ons een lakenpakket waarmee je zelf je bed opmaakt.

Liggen er handdoeken klaar?

Voor zowel de Eilandhut als voor 24/48 uur zonder geldt dat je zelf handdoeken meeneemt.

Keukenlinnen is wél aanwezig.

Hoe kom ik bij de Eilandhut?

Boek je de Eilandhut, dan is een elektrische rustvalk inclusief tijdens je gehele verblijf.

Boek je 24/48 uur zonder, dan vaar je zelf heen en de gast die uit-checkt vaart met diezelfde boot weer terug. Na afloop van je verblijf wordt de boot opnieuw naar je teruggebracht door de volgende gast. Tijdens je verblijf heb je dus geen boot en ben je op jouw onbewoonde eiland :)

Moet ik de Eilandhut schoonmaken?

Boek je de Eilandhut, dan is het antwoord: nee :)

Boek je 24/48 uur uur zonder, dan is het antwoord ja! Jij maakt de Eilandhut weer helemaal spik & span voor de volgende gast. Je neemt jouw gebruikte beddengoed mee terug naar Zwier.

Hoe zit het met het sanitair?

Er is een toilet, geen douche. Om je op te frissen spring je lekker in de Vinkeveense Plassen :)

Is er stromend water in de Eilandhut?

Nee, er is geen stromend water in de Eilandhut. Je krijgt jerrycan's met drinkwater mee.

FAQ Varen

Kan ik annuleren bij slecht weer?

Particulieren

Ja, in de bevestigingsmail zit een link waarin je tot 24 uur voor aanvang kosteloos kan annuleren. Het totale bedrag wat je betaald hebt wordt dan zo snel mogelijk terug gestort. Dit komt onder de naam Mollie binnen enkele dagen op je rekening.

Voor gedeeltelijke annuleringen kan je mailen naar varen@zwier.nl. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als voor gehele annuleringen.

Heb ik een vaarbewijs nodig om met een sloep te varen?

Nee, een vaarbewijs is niet nodig. Onze uitleg voor vertrek is voldoende.

Mag ik een hond meenemen op de boot?

Ja, gezellig, mits je ervoor zorgt dat de hond niet op de kussens zit en je de boot schoon (haarloos) terug brengt. Wij hebben schoonmaakspullen. Zie je deze niet op de kade staan vraag er dan even naar bij een host.

Hebben jullie zwemvesten?

Ja, wij hebben zwemvesten voor alle leeftijden.

Hebben jullie kluisjes (voor als je bijv. gaat suppen)?

Nee, deze hebben we niet.
Als je met je auto komt kan je wellicht daar je waardevolle spullen laten.
Buiten op het terras is een kast waar je wat spullen kwijt kan.

Hebben jullie iets om spullen niet nat te laten worden als ik een sup, kano of zeilboot huur?

Ja, we hebben een waterdichttonnetje waarin je bijvoorbeeld mobieltjes en sleutels in kan doen.

Ik kom met de auto, is parkeren gratis?

Bij aankomst trek bij de slagboom een kaartje. Als je bij ons komt logeren, vergaderen of een boot huurt krijg je een uitrijmuntje van onze host bij de uitcheck.

Ik heb bij jullie een boot gehuurd, wanneer krijg ik mijn borg terug?

Als je de boot onbeschadigd weer inlevert krijg je je borg zo snel mogelijk terug. Omdat wij een familiebedrijf zijn hebben wij geen dure geavanceerde systemen waarmee borg automatisch wordt teurg gestort. Hierdoor kan het iets langer duren voor de borg op je rekening staat dan je bij bijvoorbeeld een groot autoverhuurbedrijf gewend bent. In het ergste geval huur je op donderdag een boot, wordt de opdracht de borg terug te storten op maandag gegeven en heb je een week na je vaartocht de borg terug.

Let op: de storting van de borg gebeurd niet onder de naam van Zwier, maar onder de naam van de betaalprovider waarmee wij werken: Mollie. In de omschrijving staat dan borg Zwier.

Heb je per ongeluk toch schade gevaren? Dat kan natuurlijk gebeuren. Wij houden in ieder geval de borg in en schakelen afhankelijk van de ernst van de schade onze verzekeraar in.

FAQ Haven

Heeft de haven passantenplekken?

Wij hebben geen passant plekken.

Wat kost een ligplaats?

Je kan de tarieven vinden op de website https://zwier.nl/haven/

Wat kost hijsen?

Je kan de tarieven vinden op de website https://zwier.nl/haven/

Zijn er nog ligplaatsen vrij?

Wij hebben een wachtlijst. Je kan jezelf aanmelden via https://app.zwier.nl/wachtlijst-haven/.

Hoe lang duurt het voor ik aan de beurt ben op de wachtlijst?

Dit is niet te zeggen omdat dit van veel factoren afhangt. Te denken valt aan welke boot, wanneer wordt opgezegd, welke ligplaats daardoor vrijkomt, hoeveel boten van de wachtlijst op die ligplaats passen, enz.

Staat jouw vraag er niet tussen? Stel dan hier je vraag.