FAQ Varen

De Zwiermakers hebben alle vragen even op een rij gezet! Lees je mee?

FAQ Varen

Kan ik annuleren bij slecht weer?

Particulieren

Ja, in de bevestigingsmail zit een link waarin je tot 24 uur voor aanvang kosteloos kan annuleren. Het totale bedrag wat je betaald hebt wordt dan zo snel mogelijk terug gestort. Dit komt onder de naam Mollie binnen enkele dagen op je rekening.

Voor gedeeltelijke annuleringen kan je mailen naar varen@zwier.nl. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als voor gehele annuleringen.

Heb ik een vaarbewijs nodig om met een sloep te varen?

Nee, een vaarbewijs is niet nodig. Onze uitleg voor vertrek is voldoende.

Mag ik een hond meenemen op de boot?

Ja, gezellig, mits je ervoor zorgt dat de hond niet op de kussens zit en je de boot schoon (haarloos) terug brengt. Wij hebben schoonmaakspullen. Zie je deze niet op de kade staan vraag er dan even naar bij een host.

Hebben jullie zwemvesten?

Ja, wij hebben zwemvesten voor alle leeftijden.

Hebben jullie kluisjes (voor als je bijv. gaat suppen)?

Nee, deze hebben we niet.
Als je met je auto komt kan je wellicht daar je waardevolle spullen laten.
Buiten op het terras is een kast waar je wat spullen kwijt kan.

Hebben jullie iets om spullen niet nat te laten worden als ik een sup, kano of zeilboot huur?

Ja, we hebben een waterdichttonnetje waarin je bijvoorbeeld mobieltjes en sleutels in kan doen.

Ik kom met de auto, is parkeren gratis?

Bij aankomst trek bij de slagboom een kaartje. Als je bij ons komt logeren, vergaderen of een boot huurt krijg je een uitrijmuntje van onze host bij de uitcheck.

Ik heb bij jullie een boot gehuurd, wanneer krijg ik mijn borg terug?

Als je de boot onbeschadigd weer inlevert krijg je je borg zo snel mogelijk terug. Omdat wij een familiebedrijf zijn hebben wij geen dure geavanceerde systemen waarmee borg automatisch wordt teurg gestort. Hierdoor kan het iets langer duren voor de borg op je rekening staat dan je bij bijvoorbeeld een groot autoverhuurbedrijf gewend bent. In het ergste geval huur je op donderdag een boot, wordt de opdracht de borg terug te storten op maandag gegeven en heb je een week na je vaartocht de borg terug.

Let op: de storting van de borg gebeurd niet onder de naam van Zwier, maar onder de naam van de betaalprovider waarmee wij werken: Mollie. In de omschrijving staat dan borg Zwier.

Heb je per ongeluk toch schade gevaren? Dat kan natuurlijk gebeuren. Wij houden in ieder geval de borg in en schakelen afhankelijk van de ernst van de schade onze verzekeraar in.

FAQ Varen

De Zwiermakers hebben alle vragen even op een rij gezet! Lees je mee?

FAQ Varen

Kan ik annuleren bij slecht weer?

Particulieren

Ja, in de bevestigingsmail zit een link waarin je tot 24 uur voor aanvang kosteloos kan annuleren. Het totale bedrag wat je betaald hebt wordt dan zo snel mogelijk terug gestort. Dit komt onder de naam Mollie binnen enkele dagen op je rekening.

Voor gedeeltelijke annuleringen kan je mailen naar varen@zwier.nl. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als voor gehele annuleringen.

Heb ik een vaarbewijs nodig om met een sloep te varen?

Nee, een vaarbewijs is niet nodig. Onze uitleg voor vertrek is voldoende.

Mag ik een hond meenemen op de boot?

Ja, gezellig, mits je ervoor zorgt dat de hond niet op de kussens zit en je de boot schoon (haarloos) terug brengt. Wij hebben schoonmaakspullen. Zie je deze niet op de kade staan vraag er dan even naar bij een host.

Hebben jullie zwemvesten?

Ja, wij hebben zwemvesten voor alle leeftijden.

Hebben jullie kluisjes (voor als je bijv. gaat suppen)?

Nee, deze hebben we niet.
Als je met je auto komt kan je wellicht daar je waardevolle spullen laten.
Buiten op het terras is een kast waar je wat spullen kwijt kan.

Hebben jullie iets om spullen niet nat te laten worden als ik een sup, kano of zeilboot huur?

Ja, we hebben een waterdichttonnetje waarin je bijvoorbeeld mobieltjes en sleutels in kan doen.

Ik kom met de auto, is parkeren gratis?

Bij aankomst trek bij de slagboom een kaartje. Als je bij ons komt logeren, vergaderen of een boot huurt krijg je een uitrijmuntje van onze host bij de uitcheck.

Ik heb bij jullie een boot gehuurd, wanneer krijg ik mijn borg terug?

Als je de boot onbeschadigd weer inlevert krijg je je borg zo snel mogelijk terug. Omdat wij een familiebedrijf zijn hebben wij geen dure geavanceerde systemen waarmee borg automatisch wordt teurg gestort. Hierdoor kan het iets langer duren voor de borg op je rekening staat dan je bij bijvoorbeeld een groot autoverhuurbedrijf gewend bent. In het ergste geval huur je op donderdag een boot, wordt de opdracht de borg terug te storten op maandag gegeven en heb je een week na je vaartocht de borg terug.

Let op: de storting van de borg gebeurd niet onder de naam van Zwier, maar onder de naam van de betaalprovider waarmee wij werken: Mollie. In de omschrijving staat dan borg Zwier.

Heb je per ongeluk toch schade gevaren? Dat kan natuurlijk gebeuren. Wij houden in ieder geval de borg in en schakelen afhankelijk van de ernst van de schade onze verzekeraar in.